середу, 7 квітня 2021 р.

 
      «Доброго здоров’я!» – так вітаються, а коли прощаються кажуть «Бувайте здорові!» , тобто бажають здоров’я і практично ніколи не замислюються скільки сенсу закладено у цих словах.


7 квітня весь світ святкує Всесвітній день здоров'я, який було започатковано на честь створення, а точніше – прийняття статуту Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) у 1948 році.

      У цей день традиційно обговорюються найбільш важливі проблеми охорони здоров’я, проводяться заходи, які мотивують людей вести здоровий спосіб життя та приділяти більше уваги профілактиці захворювань.


У нашій суспільній свідомості існує одна дуже проста думка безпосередньо пов’язана з питаннями здоров’я і проблемами його відсутності.
«Буде здоров’я, а решта все – додасться», - так звучить це багатовікове спостереження. І дійсно, наявність або відсутність у людини цього найціннішого стану, докорінно визначає його повсякденне життя, соціальне і суспільне оточення.
Здоров’я – це справжнє багатство, наявність якого ми з вами інколи ігноруємо. Здорові люди здебільш рідко замислюються про те, як правильно і розумно влаштувати свій побут і життєдіяльність, щоб їх здоров’я залишалося міцним і надійним на тривалу перспективу. Наше власне здоров’я дуже легко втратити. Люди, що страждають тими чи іншими, особливо хронічними захворюваннями, на практиці кожен день стикаються з масою проблем, які активно відволікають їх від справжнього повноцінного життя.
Здоров’я залежить від багатьох чинників: більше ніж на 50% воно обумовлено способом життя людини, близько 40% – соціальними і природними умовами життя, 10% становить спадковість.
Здоровий спосіб життя (скорочено «ЗСЖ») — означає розумне використання свого життєвого потенціалу.
Найчастіше людина починає замислюватися про свій спосіб життя і здоров'я, коли наздоганяє якась проблема, з'являється хвороба чи нездужання. Турбота про своє здоров'я не має бути проблемою, турбота про своє здоров'я повинна бути способом життя.

7 найважливіших правил
здорового способу життя:
                                                               
Здоровий спосіб життя: правило № 1
Найважливіше при здоровому способі життя - це харчування. Правильне харчування! Більше фруктів і овочів, продуктів, наповнених корисними для нашого організму речовинами. Ніяких гамбургерів, солодких напоїв, чіпсів та іншої гидоти.
      Але як відмовитися від улюбленої їжі, навіть не найкориснішої, але такої смачної? Це як будь-яка шкідлива звичка, розумієш, що шкідливо, але відмовитися не можеш.
 
Здоровий спосіб життя: правило № 2
Активність, активність і ще раз активність! Будьте активними, життєрадісними і відкритими до світу. В умовах постійної зайнятості важко знайти час на походи в спортзал, заняття спортом ... А даремно.
Піші прогулянки на свіжому повітрі, ранкову пробіжку, зарядку вранці ніхто не відміняв. Ходіть більше пішки, гуляйте у парках та лісах, будьте рухливими.
 
Здоровий спосіб життя: правило № 3
Здоровий спосіб життя жодним чином не сумісний зі шкідливими звичками: курінням, вживанням алкоголю і тим більше наркотиків.
 
Здоровий спосіб життя: правило № 4
Основа здорового способу життя - правильний розпорядок дня.
Що значить правильний розпорядок дня? Це, перш за все, 8-ми годинний здоровий сон. Потрібно привчити свій організм лягати і прокидатися в один і той же час, незалежно від того, який день тижня: будній чи вихідний. В ідеалі, прокидатися треба без будильника - це означає, що ви виспалися.
 
Здоровий спосіб життя: правило № 5
Одне з найважливіших правил здорового способу життя - це позитивний настрій! Не зациклюйтеся на невдачах і промахах.
 
Здоровий спосіб життя: правило № 6
Здоровий спосіб життя - це дбайливе ставлення до себе! Себе треба любити, про себе потрібно піклуватися. Наприклад, під час занять у спортзалі, потрібно думати не про те, щоб швидше піти і рахувати хвилини, а займатися із задоволенням, з думками про те, що кожна вправа підтягує Ваші м'язи .... Кожна вправа наближає Вас до ідеалу!
 
Здоровий спосіб життя: правило № 7
Вести здоровий спосіб життя легше не поодинці, а в компанії. В ідеалі, потрібно, щоб усі навколо дотримувалися такої ж життєвої позиції.
      Уявіть, що всі навколо ведуть здоровий спосіб життя, всі в прекрасному настрої, бажають один одному тільки добра.


Отже, намагайтесь дотримуватися наступних принципів:
— живіть в злагоді з собою;
— вчіться радіти життю;
— менше хвилюйтеся, а більше посміхайтеся;
— вчіться долати стрес, пам’ятайте: джерело стресу — не події самі по собі, а наше сприйняття цих подій.
Знаючи, що таке здоров'я, які чинники впливають на його складові, що таке здоровий спосіб життя, спробуйте вибрати життєвий шлях, що веде до здоров'я.
Важливо пам’ятати: найбільше щастя в житті - здоров'я! Не випадково, вітаючи один одного з днем народження або з приводу іншого свята чи події, ми бажаємо здоров'я і щастя. Дійсно, ці два поняття нерозривно взаємопов'язані. Безперечно, без здоров'я не може бути щастя.

Автор: UNICEF Ukraine
«НУМО. Навичка здорового способу життя

В міській бібліотеці для дітей 

на відділі обслуговування дошкільників 
та дітей молодшого шкільного віку 
постійно діє книжкова виставка
«Здорова дитина – щаслива родина».








Також представляємо вашій увазі нові книги
про здоров'я, тіло людини, зростання дитини
та про великий світ бактерій.

Ґренемар Дітріх
«Велика книга про здоро'я для усієї родини»

Автор: Видавництво Навчальна книга — Богдан
«Велика книга про здоров’я для усієї родини. Енциклопедія»

Герцог Анна «Не в капусті й не лелелка» та 
Оттерлей Каміла «Привіт, маля!»

Що відбувається у маминому животику? Як маля росте й розвивається тиждень за тижнем? Як дорослі й малі чекають на поповнення в родині?
     Книжка написана як для дітей, у яких незабаром з’явиться молодший братик чи сестричка, так і для всієї родини. Читаючи їх, можна дізнатися багато корисного, а ще — поговорити про те, що турбує усіх членів родини.

Смаль Юлія
«Я і Він. Про хлопчаче без секретів» та
Пейткс Моніка
«Бруно дорослішає, шо варто знати про дозрівання»
 
З гумором, цікавими фактами, словничком та суперілюстраціями, ці книги знайомлять з хлопцями, які починають вивчати своє тіло. А деякі вже входять у найбільш незвичайний період свого життя - дозрівання. Разом з героями та їх друзями ми дізнаємося, які зміни відбуваються в тілі хлопчиків.

Автор: ROZETKA
«Распаковка Бруно дорослішає. Що варто знати про дозрівання - М. Пейткс»

Аґостіно Траїні
«Фантастична подорож тілом людини»
 
Хлопчик захворів і страшенно пітніє. Лікарка Джин порадила йому пити багато води. Але навіщо? Пан Водиця вирушає в подорож тілом Хлопчика, щоб розповісти нам, навіщо живим істотам вода і чому так важливо щодня поновлювати її запаси.

Автор: Книжная полка
«Фантастична подорож тілом людини.Світ пана Водиці»

Косовська Маша
«Пригоди Тимка у світі бактерій»

Ваш малюк росте питайликом? Він без зупину запитує, чому болить горло, чому треба їсти, навіщо надягати шкарпетки? А ще йому кортить зловити жука й посадити в коробочку чи поспостерігати за жабою?
 Тоді книжка «Пригоди Тимка у світі бактерій» саме для нього. Адже такі запитання і поведінка дитини свідчать про зацікавленість біологією. Певна річ, вона ще й слова такого не знає, але вже відчуває нестримний потяг до пізнання таємниць природи.

Автор: Видавництво «Моноліт» Bizz
«Пригоди Тимка у світі бактерій» - Моноліт-Bizz»

Сучасний  світ відкриває перед  нами  великі  можливості,  ми поспішаємо жити не замислюючись над тим, що іноді потрібно зупинитися, потурбуватися про себе, про своє життя. Лише здорова людина відчуває себе повноцінною особистістю.

 
Здоров'я – одна з основних умов щастя людини.
Бережіть себе і свій організм,
радійте життю, набувайте хороших звичок,
 привчайте себе до активного і здорового способу життя, будьте розумними і мудрими,
впевнено крокуйте до «Країни Міцного Здоров'я»
і пам'ятайте, що Ваше здоров'я – у Ваших руках!


Олена Хабун, бібліотекарка
відділу обслуговування дошкільників
та дітей молодшого шкільного віку

Немає коментарів:

Дописати коментар